غریبه‌ های نزدیک

غریبه‌ های نزدیک

دنیا مملو از غریبه‌هاست
غریبه‌های ناآشنا با رشته افکاری مشابه
و همدلی‌ای که آن‌ها را به یکدیگر پیوند می‌زند
دنیا مملو از غریبه‌هاست، غریبه‌های نزدیک


هیچ وقت به تولد همچین کتابی فکر نکرده بودم.

چرا؟

خب اول از هر چیز این یک پروژه کتاب مشترک در کنار دیگر دوستان نویسنده بود و همه چیز روی سرعت خاصی پیش می‌رفت. کتابی که هر ورقش از دل و قلم یک نویسنده متفاوت آمده است، کنار هم گردآوری و صفحه آرایی شده و حالا در دست چاپ قرار گرفته است!

خیلی سریع‌تر از رمانی که نزدیک دو سال است در انتظار چاپ آن هستم. تقریبا آن‌قدر انتظار کشیدم که از چاپ آن سرافکنده شدم. بعد از این سرافکندی که هنوز گهگداری در ذهنم شدت می‌گیرد، غریبه‌های نزدیک به سرعت متولد شد!

بیشترین ویژگی که از این کتاب در حال چاپ دوستش دارم، تصویر جلد کتاب است که به تصویرگری دوست هنرمندم «هانیه مرادی» آماده شده.

پروسه طراحی جلد خیلی هیجان‌انگیز و متفاوت است (هر چند اغلب ناشران به آن توجهی ندارند یا از عکس‌های آماده استفاده می‌کنند) و همیشه از طرفی استرس این را داری که نکند بیش از حد سختگیر و ملانقطه‌ای باشی! البته این قضیه وقتی دوست نزدیک شما طراحی را به عهده بگیرد کم‌‌رنگ می‌شود! دوستی که جنس و بوی نوشته‌هایت را می‌شناسد و چالشی در پیش دارد تا با یک طراحی خاص نظر همه‌ی نویسندگان کتاب را به خودش جلب کند!

از بین چند طرح مختلف این طرح دل همه را برد. من را یاد نقاشی‌های قدیمی می‌اندازد و حس و حال پاییز را دارد. (امیدوارم در پاییز هم منتشر شود)

دلیل انتخاب نام کتاب«غریبه‌های نزدیک»

انتخاب نام برای یک کتابی که هر صفحه‌اش یک موضوع و نوشته‌ی خاصی دارد کار راحتی نبود. هرکس پیشنهادی می‌داد و خوشحالم که در نهایت اسم و مقدمه پیشنهادی من برای این کتاب مورد قبول واقع شد. چرا غریبه‌های نزدیک؟

هر کس می‌تواند برداشت متفاوتی از نام و حتی پیام کتاب‌ها داشته باشد، در خصوص غریبه‌های نزدیک هم همین‌طور است اما نام این کتاب راز و پیمانی‌ست میان نویسندگان کتاب!

نمی‌دانم اصرار برای دانستن معنا و ارزش نام کتاب می‌کنید یا نه! اما در هرصورت اینجا در گوشتان خیلی آرام می‌گویم!

غریبه‌های نزدیک نشان از یک کتاب با چهار نویسنده از هر گوشه‌ی کشورند که به طور تصادفی با هم آشنا شده و برای خلق یک کتاب کوچک و جمع‌جور بدون هیچ شناختی از اخلاق و رفتار یکدیگر تلاش کردند و امیدوارند تا این کتاب با نوشته‌های متفاوت و رنگارنگ خودش، در دل بی‌شمار مخاطب جا باز کند.

در مورد چیزی بنویس که نمی‌دانی!

1402/06/08

از چه کسی یاد می‌گیری؟

1402/06/08

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *