3 سوال مهم زندگی

3 سوال مهم زندگی

نوشتن فقط مختص نویسنده نیست. هرکسی می‌تواند بنویسد و این فرایند نوشتن تبدیل به فرایند رشد ذهن و جسم می‌شود. تقریبا تمامی افراد موفق به اهمیت روزانه نویسی در زندگی‌شان اشاره کردند. روزانه نویسی نجات‌بخش روح است. ذهن را از افکار درهم و منفی خالی کرده و پس از آن به‌راحتی می‌توانید با ذهنی عاری از افکار درهم و پراکنده بر روی موضوعات مهم مدنظر خود تمرکز کنید.

جولیا کامرون در کتاب «راه هنرمند» به اهمیت صفحات صبحگاهی اشاره کرده و از تاثیر عمیق این صفحات صبحگاهی بر روی مسیر رشد و رسیدن به موفقیت­هایش گفته است. همچنین در کتاب «بنویس تا اتفاق بیفتد» اثر هنریت کلاوسر هم به نوشتن رویاها و خواسته‌هایمان اشاره می‌کند. باید هرآنچه که از اعماق قلبمان می‌خواهیم را به طور واضح تصور کرده و آن‌ها را یادداشت کنیم. در این کتاب دوست‌داشتنی از تجربیات افرادی که از این شیوه برای دستیابی به خواسته‌هایشان استفاده کرده و نتیجه گرفتند، آورده شده است. یکی خواسته و اهدافش را می‌نویسد، دیگری در نامه‌ای به خدای خود از آنچه به آن خواهد رسید پیشاپیش سپاس‌گزاری می‌کند و عده‌ی دیگری تنها برای خالی‌کردن ذهنشان از نوشتن استفاده می‌کنند.

اما تاثیر نوشتن در زندگی و رشد فردی چیست؟

اولین قدم مثبت با روزانه نویسی مداوم، متوجه می‌شویم که اهداف واقعی زندگی ما چه چیزهایی هستند. بسیاری هستند که هنوز نمی‌دانند از زندگی خود چه می‌خواهند یا رسالت وجودشان در این دنیا چیست. با نوشتن مداوم و پیدا کردن شناخت در خصوص خواسته‌های خود، به اهداف پنهان در دلتان خواهید رسید. البته در نظر داشته باشید که این اهداف، اهداف میانی شما و تجربیاتی که مایل هستید در زندگی تجربه کنید را شامل می‌شود. قدم بعدی زمانی است که کمی عمیق‌تر شوید؛ به نوشتن ادامه دهید، ذهنتان ناخودآگاه شما را به‌سوی رسیدن به این اهداف و تجربیات هدایت می‌کند. یعنی این فرایند روزانه نویسی نه‌تنها به پیدا کردن اهداف دلخواه شما کمک می‌کند؛ بلکه ذهن شما را وادار کرده تا آنچه را  لازم است برای رسیدن به این اهداف و تجربیات انجام دهید به شما نشان دهد.

اگر در این روزهای سخت و غمناک ناامید شدید و احساس می‌کنید در تله‌ی زندگی تک‌وتنها گیر افتاده‌اید، پیشنهاد می‌کنم این روش را امتحان کنید. تنها به سه سوال مهم زندگی خود جواب دهید. همین که اهداف خود را در زندگی شناسایی کنید، انگیزه خود را بازمی‌یابید.

 

سه سوال مهمی که باید به آن پاسخ دهید:

  • 1. دوست دارید چه تجربیاتی در زندگی خود داشته باشید؟ (برای جواب دادن به این سوال زیاد فکر و تحلیل کنید. اجازه دهید تخیلتان قلم را به دست بگیرد و هرآنچه که دوست دارید هرچقدر هم غیرمنطقی و دور از دسترس باشد را بنویسید.)
  • 2. برای رسیدن به این تجربیات در زندگی­‌ام باید چه کارهایی انجام دهم؟ (ساده‌ترین کارها را هم حساب کنید. زیاد سخت نگیرید، شاید اولین قدم شما  سحرخیزی یا ورزش کردن باشد.)

 

  • 3. زمانی که این تجربیات خارق‌العاده را در زندگی‌ام کسب کنم، چگونه می‌توانم به دیگران کمک کنم؟ (چه بخواهید چه نخواهید ما انسان‌ها به یکدیگر وصل هستیم و تنها با کمک و خدمت به دیگران است که رشد و پیشرفت می‌کنیم. اگر در نهایت هدف و خواسته‌های شما باعث کمک به کسی نشود، بهتر است کمی در مورد این اهداف تجدیدنظر کنید. کمک و خدمت به دیگران می‌تواند به معنای لبخند آوردن به لب کسی باشد.)

 

اگر دوست دارید در خصوص این تکنیک اطلاعات بیشتری به دست آورید، پیشنهاد می‌کنم کلیپ «معماری زندگی» را به‌صورت رایگان از لینک زیر تماشا کنید.  یادتان باشد تا زمانی که اهداف واضحی در زندگی برای خودمان مشخص نکنیم، همچنان در گرداب زندگی کسل کننده و جسم و روحی بی‌انگیزه دست‌وپا خواهیم زد.

https://royalmind.ir/rmfree/172/معماری-زندگی-ویشن-لاکیانی

یادداشت‌های کوتاه

1401/10/03

وابستگی به کلیک!

1401/10/03

2 نظر در 3 سوال مهم زندگی

  1. چقدر من مطالبتون‌ رو دوست داشتم. دقیقا یادمه یک روزی نشستم با خودم به صورت نوشتن صحبت کردم و متوجه خیلی چیزایی شدم‌که اونها رو نمیدونستم.
    مشتاقانه منتظر نوشته های بیشتری ازتون هستم.

    پاسخ
    • امیدوارم همچنان به این نوشتن‌ها ادامه بدی و هیچ‌وقت ناامید نشی.
      ممنونم که همیشه نوشته‌هامو می‌خونی دوست خوبم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *